Jumătate din generația Z dorește să renunțe la locurile de muncă în corporații

50% din generația Z dorește să renunțe la locurile de muncă în corporații și să își conducă propriile afaceri, conform unui nou studiu.

Generația Z nu visează să găsească jobul perfect lucrând pentru altcineva. În schimb, tot mai mulți tineri caută echilibru și satisfacție în afara programului tradițional de la 9 la 5: 50% dintre membrii Generației Z aspiră să devină antreprenori sau să își deschidă propria afacere, conform unui nou raport de la Samsung și Morning Consult.

Studiul, care a intervievat peste 1.000 de membri ai Generației Z cu vârste între 16 și 25 de ani, dezvăluie că tinerii devin tot mai deziluzionați de lumea tradițională a muncii, dorindu-și mai multă flexibilitate și oportunități de a face o diferență.

Mulți consideră că a deveni antreprenor este cea mai accesibilă cale de a realiza toate aceste lucruri.

Pe măsură ce discuțiile online despre antreprenoriat și căile alternative de carieră au luat avânt în timpul pandemiei, s-a intensificat și interesul Generației Z pentru a deveni propriii lor șefi, spune Ann Woo, șefa responsabilităților corporative la Samsung Electronics America.

“Ceea ce părea odată singura cale înainte, obținerea unui job cu normă întreagă, acum a fost împărțită în atâtea opțiuni”, spune ea.

Creșterea popularității platformelor precum TikTok, Instagram și YouTube a creat o nouă clasă de antreprenori numită “creatori”, o categorie care include freelanceri, consultanți în afaceri, jucători și alți profesioniști care își partajează și monetizează expertiza pe aceste platforme.

Generația Z, fiind o generație “extrem de online”, adaugă Woo, a realizat rapid că “imediat ce începi să produci conținut care atrage un public, poți fi plătit și devine o afacere.”

Alte cercetări au sugerat că Generația Z ar putea fi mai predispusă să-și înceapă propriile afaceri pentru că vede lumea într-un mod diferit, scrie cnbc.com.

În luna mai, ZenBusiness, o platformă online care ajută oamenii să își lanseze și să își gestioneze propriile afaceri, a intervievat 1.000 de membri ai Generației Z cu vârste între 18 și 25 de ani.

Generația Z este, de asemenea, condusă spre antreprenoriat ”prin o doză sănătoasă de nerăbdare”, spune Woo. ”Ei nu vor să aștepte să urce pe scara corporativă sau să fie recunoscuți ca ”lideri” în industria lor pentru a avea un impact pozitiv și măsurabil prin carierele lor. Dacă ai toate instrumentele pentru a-ți face cunoscută vocea în lume și pentru a-ți urmări visele, de ce să amâni?”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *