Timișoara Tasting Tour, o premieră națională în promovarea HORECA și a Timișoarei

Share

Timișoara Tasting Tour este o seară în care orașul devine o hartă de gusturi, oameni și experiențe. Sâmbătă, pe 20 septembrie, centrul Timișoarei se deschide complet pentru explorare. 2700 de persoane, din România dar și din alte țări, au cumpărat bilete pentru inedita acțiune de promovare și diplomație gastronomică și culturală.

Participanții vor avea acces, între ora 18.00 și 01.00, într-o singură seară, în peste 50 de locații – restaurante, baruri și cafenele – fiecare oferind un preparat special creat pentru acest eveniment. Poate fi mâncare, poate fi băutură, dar fiecare este gândită să spună o poveste. Oferta este extrem de variată și dovedește că Timișoara poate fi un etalon în ceea ce privește rafinamentul și diversitatea ofertei culinare, de la mâncăruri tradiționale românești la meniuri exotice, deserturi din diverse zone geografice precum și o gamă variată de băuturi și cocktailuri diverse.

Proiectul a fost gândit și pregătit de luni bune de către Tania Dinu, împreună cu o echipă entuziastă și profesionistă.  Tania Dinu a gândit un concept de promovare a restaurantelor din centrul orașului, cu precădere din zona istorică (Piața Unirii, Libertății, Sfântul Gheorghe și altele), modelul inedit venind din cultură: noaptea muzeelor. Doar că nu este o noapte, este o seară lungă, cea din 20 septembrie, în pragul echinocțiului de toamnă, ce va începe la ora 18 și va dura până spre noapte. Turul pentru gustarea unor mâncăruri fie specifice, fie rare, în care bucătarii își vor pune tot talentul și arta de a crea ”bunul” se va face în 50 de localuri, cu un bilet care costă doar 90 de lei pentru o persoană.

Pentru Tania Dinu, reușita evenimentului este și un pariu cu sine, dar și cu părinții săi, antreprenori timișoreni cu tradiție, care dețin mai multe locații pe zona HORECA, în Timișoara, care în timp și-au câștigat un prestigiu național și internațional prin calitatea excelentă a preparatelor, atmosfera locului și oferta personalizată, care diferă de restaurantele ce și-au obișnuit clienții cu aceleași feluri de mâncare, aceleași rețete servite de ani de zile.

Astfel s-a născut Timișoara Tasting Tour, un concept al Taniei Dinu, o tânără care a studiat la Londra, în cadrul University of Surrey, cu specializarea în Marketing Digital și Management și care, întoarsă la Timișoara s-a alăturat afacerilor de familie din HORECA care au consacrat Del Corso Group în Timișoara, în țară și peste hotare.

Timișoara Tasting Tour, primul tur culinar al orașului, este sold out. S-au vândut toate biletele pentru evenimentul care va avea loc sâmbătă, 20 septembrie. Conceptul, o premieră pentru România, își propune să aducă laolaltă gastronomia, oamenii și energia Timișoarei.

„Am vândut toate biletele de acum două săptămâni și jumătate. Am început vânzările pe 10 iulie, iar pe 27 august evenimentul era deja sold out. Avem un public extrem de tânăr. Din chestionarele făcute reiese că majoritatea participanților au între 25 și 34 de ani, urmați de generația tânără, între 18 și 24 de ani. De la început ne-am dorit să fie un eveniment accesibil, atât pentru comunitatea locală din Timișoara și din împrejurimi, cât și pentru turiști. Nu mai găsești un eveniment de acest fel în România”, a declarat Tania Dinu, din partea organizatorilor, Del Corso Group.

Fiecare dintre cele 50 de locații a propus câte un preparat special pentru acest eveniment, fără să existe repetiții. Unele oferă mâncare, altele băuturi alcoolice.

„Fiecare locație a trebuit să gândească puțin și dimensiunea porțiilor, având în vedere că este vorba de un tasting tour. Nu am vrut să oferim porții întregi de meniu, să facem risipă și oamenii să nu mai poată continua după primele două ”încercări”. Am dorit ca participanții să experimenteze cât mai multe opriri”, a mai spus Tania Dinu.

Trei puncte de ridicare a brățărilor

Pentru a participa la Timișoara Tasting Tour, cei care au cumpărat bilete, fiecare trebuie să ridice brățara de acces sâmbătă, 20 septembrie, din unul dintre punctele de pick-up: Elements Bespoke Bar, Toffee Coffee sau Berăria 700. Brățara trebuie purtată pe mână pe tot parcursul evenimentului. Împreună cu biletul, aceasta asigură accesul în locațiile partenere și garantează degustările incluse în traseu.

Traseul începe la ora 18.00 și durează până la ora 1.00 noaptea. Restaurantele se închid la ora 24.00, iar barurile servesc până la ora 1.00 am.

”Nu există un traseu stabilit. Oamenii primesc o hartă și se duc unde doresc. Am făcut niște chestionare să vedem care sunt locațiile mai aglomerate, să punem mai mult focus pe ele/ Am observat că oamenilor le place foarte mult partea mâncarea asiatică, sushi, în mod special. Sunt foarte mulți tineri care mâncă sushi. Avem mâncare tradițională, avem mâncare italiană, BBQ, aripioare, mititei, pește, vită, salate de icre și așa mai departe. Fiecare locație oferă un singur meniu. Avem și înghețată sau baclava. La fel și la băuturi, avem de la bere, la cocktailuri, gin, vin, dar și cafea sau matcha”, a spus Tania Dinu din partea organizatorilor de la Del Corso Group.

Timișoara Tasting Tour nu înseamnă doar gastronomie, ci și atmosferă. Muzicieni și DJ locali dau viață traseului, iar fiecare colț al orașului se transformă într-un mic festival unde comunitatea se adună în jurul gusturilor și al muzicii.

În unele locații ale Timișoara Tasting Tour vor fi momente speciale – de la muzică live și DJ, până la show-uri de stand-up, magie la masă sau expoziții de artă.

Lista locațiilor partenere:

Articole asemănătoare

Mai mult