Elon Musk a pierdut un contract uriaș cu Apple, după o serie de declarații antisemite

În după-amiaza zilei de 15 noiembrie, Elon Musk a fost de acord cu o postare antisemită pe platforma X ce îi aparține, care spunea că evreii ar incita la „ura față de albi”, notează CNN.

Postarea a menționat, de asemenea, „hoardele de minorități” care inundă țările occidentale. Ca răspuns la această declarație, Musk a scris: „Ați spus adevărul absolut”.

În postările ulterioare, el a susținut că nu toate comunitățile evreiești seamănă ură față de „oamenii albi”, dar miliardarul a susținut că Liga Anti-Defăimare (ADL) atacă fără temei Occidentul, în ciuda faptului că majoritatea occidentalilor susțin poporul evreu şi Israelul.

În același timp, Musk a reproșat lipsa de critici la adresa minorităților anonime, care ar fi o amenințare mai mare. Jurnaliștii CNN notează că nu au putut înțelege sensul acestei declarații a lui Musk.

După această declarație ciudată și antisemită, Apple a anunțat că suspendă publicitatea pe Platforma X. Suma contractului nu este dezvăluită, dar având în vedere dimensiunea corporației, vorbim de sute de milioane de dolari.

Este de remarcat faptul că, în septembrie, CEO-ul Apple, Tim Cook, s-a îndoit de necesitatea cooperării cu X, crezând că rețeaua de socializare are aspecte „dezgustătoare”, și permite utilizatorilor săi să discute diverse subiecte obscene.

După declarația antisemită a lui Musk, IBM a eliminat publicitatea din rețeaua sa de socializare. În octombrie lui Musk i-a fost reproșată de către UE lipsa de control asupra informațiilor false din X referitoare la atacul Hamas asupra Israelului.

“Exodul agențiilor de publicitate crește pe măsură ce X-ul lui Elon Musk încearcă să calmeze preocupările legate de antisemitism”, notează NPR – radioul public american National Public Radio.

Agențiile de publicitate părăsesc platforma cunoscută anterior sub numele de Twitter, după ce un nou raport a constatat că alături de anunțurile companiei apărea conținut pro-nazist, iar Musk însuși a susținut o teorie a conspirației antisemită fără temei pentru cei 163 de milioane de adepți ai săi.

IBM a confirmat săptămâna aceasta că oprește publicitatea pe X, spunând că IBM are „toleranță zero față de discursul instigator la ură și discriminare”.

Comisia Europeană și-a întrerupt publicitatea pe toate rețelele sociale, inclusiv pe X.

Studioul de la Hollywood Lionsgate Entertainment a anunțat vineri că face același lucru, suspendând imediat toată publicitatea pe X.

De asemenea, Apple și-a oprit întreaga publicitate pe site, a raportat Axios.

Grupul liberal de monitorizare Media Matters a lansat un nou raport în această săptămână care a constatat că o serie de companii importante, inclusiv Apple, Amazon, rețeaua Bravo a Oracle NBCUniversal, au apărut reclame alături de postări antisemite pe site.

Nu cu mult timp înainte, Musk a postat: „Ați spus adevărul real” ca răspuns la o postare care susținea că evreii au „ura dialectică” față de oamenii albi.

Strigătul asupra discursului instigator la ură pe X vine pe fondul unei perioade dificile din punct de vedere financiar pentru platformă, care generează aproape toate veniturile din publicitate. Musk a declarat public că S.U.A. Veniturile din publicitate au scăzut cu 60%, lucru pe care l-a pus pe seama presiunii din partea organizațiilor de advocacy, cum ar fi Liga Anti-Defăimare.

De luni de zile, Musk a încercat să găsească alte modalități de a câștiga bani pe platforma de socializare, inclusiv taxarea pentru cecuri albastre „verificate” într-un serviciu de abonament, dar niciunul dintre eforturile sale nu a căpătat amploare, așa cum baza de publicitate a companiei pare mai șubredă. decât oricând.

Directorul executiv al lui X, Linda Yaccarino, a încercat să minimalizeze consecințele și să diminueze impactul asupra veniturilor companiei, scriind pe site că poziția lui X „a fost întotdeauna foarte clară că discriminarea de către toată lumea ar trebui să ÎNCETEZE la toate nivelurile”, adăugând că: „Nu este loc pentru asta niciunde în lume — este urât și greșit. Punct.”

Musk a apelat la Yaccarino, fostul șef de publicitate la NBCUniversal, în mare parte pentru a ajuta la readucerea agenților de publicitate importanți pe platformă, de când Musk a achiziționat-o anul trecut și a declanșat schimbări drastice. Printre schimbările lui Musk s-a numărat relaxarea regulilor cu privire la ceea ce este permis să fie postat pe site, ducând la o creștere a urii și a teoriilor conspirației.

„În afară de propria sa retorică, Musk a deschis porțile conținutului de ură, anulând interdicțiile impuse bigoților anti-musulmani, naționaliștilor albi și antisemiților”, potrivit noului raport de la Media Matters, care a menționat, de asemenea, că X plătește acum unii creatori antisemiți, pentru ca postările să devină virale.

Grupurile de advocacy evreiesc au spus că permiterea urii împotriva evreilor să se răspândească pe X în timpul unui război în continuă escaladare din Orientul Mijlociu, este deosebit de nesăbuită.

„Într-un moment în care antisemitismul explodează în America și crește în întreaga lume, este indiscutabil periculos să-ți folosești influența pentru a valida și promova teorii antisemite”, a scris joi, pe platformă, CEO-ul ligii Anti-Defăimare, Jonathan Greenblatt.

În septembrie, Musk a ținut o discuție publică cu prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu, care i-a cerut lui Musk să facă mai mult pentru a „reduce” ura împotriva evreilor pe platforma sa.

Ca răspuns, Musk a spus că este „împotriva atacării oricărui grup, indiferent cine este”, dar nu s-a angajat în mod special să combată antisemitismul pe X.

sursa: National Public Radio

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *