Primul oraş din România unde primăria a implementat sistemul japonez de management Kaizen

Buzău

O metodă japoneză de management, metoda Kaizen, a fost implementată cu succes într-o administrația locală din ţara noastră. Este prima primărie din România în care să folosește această metodă, iar rezultatele sunt impresionante.

De la momentul implementării metodei japoneze de management, Primăria Buzău a reușit să facă economii uriașe.

Încă din anul 2017 primăria din Buzău a implementat metode japoneze de management iar rezultatele sunt spectaculoase.

Veniturile primăriei Buzău au crescut cu aproximativ 20 de milioane de euro iar economiile pe care administrația a reușit să le facă sunt impresionante.

Metoda japoneză de management se bazează pe îmbunătățirea continuă

Pentru cea mai recentă metodă japoneză de management, care a fost implementată și la Buzău, a fost scrisă o carte, iar autorii speră ca tot mai multe primării din țară să adopte aceste tehnici.

Concret, metoda japoneză prevede schimbări mici și dese făcute în funcție de sfaturile angajaților din prima linie.

Implementată din luna septembrie 2017, metoda Kaizen, inventată de japonezi și considerat a fi unul dintre cele mai eficiente din lume, începe să dea roade în multe birouri ale Primăriei Buzău. Cel puțin asta a reieșit din analiza făcută recent de conducerea Palatului Comunal, privind stadiul implementării sistemului de management Kaizen, în lunile aprilie şi mai. Kaizen înseamnă în limba japoneză îmbunătățire continuă iar  managementul este recunoscut la nivel mondial pentru reuşitele în mediul de afaceri, putând fi adaptat şi în administraţia publică. Nouă metodă după care funcționează în Primăria Buzău, încă din toamna anului trecut, a însemnat o reorganizare totală a activității.

Vorbim printre altele despre arhivarea documentelor, dar cel mai important despre reducerea timpilor lungi de așteptare pentru buzoieni. Spre exemplu, dacă înainte de implementarea metodei, pentru un document solicitat de la Biroul de Urbanism, buzoienii erau nevoiți să aștepte aproape 30 de zile, acum, timpii de așteptare s-au redus la 16 zile. Deși au fost înregistrate unele progrese evidente, există și situații în care s-au semnalat sincope în aplicarea acestei metode. Mai exact, unii dintre funcţionari nu au reuşit să se adapteze şi prin urmare rezultatele lor au lăsat de dorit.

,, Suntem singurul oraș din România care l-a adoptat în administrație. Scopul este de a oferi cetățeanului servicii de calitate, în cel mai scurt timp posibil. Rezultatele sunt bune, dar e loc de mai bine. Majoritatea angajaților au făcut progrese. Sunt și unii care continuă să păcălească munca, iar alții au ales să plece din Primărie. (…) Până acum le ceream un raport de activitate cu ce fac și îmi umpleau 7-8 pagini, le-am zis, aștia chiar fac treabă.Când a început să intre sistemul, am văzut că Biroul de Transporturi și Comerț a emis doar 5 acte. Deci nu este de lucru nici pentru un om și ei sunt 7. Despre asta vorbim și au salarii de 6-7 mii de lei lunar”, a menționat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma. De implementarea sistemului Kaizen în Palatul Comunal s-a ocupat inginer Simona Săvulescu, consilieră personală a primarului Constantin Toma. Amenajarea noului sediu de la Bazar va fi realizată ţinând cont de anumite condiţii impuse de acest sistem de management.

Metoda KAIZEN a fost prezentată administrațiilor publice și companiilor proivate din România, încă din anul 2015, deși s-a lovit de bariere la nivel de mentalitate.

Institutul Kaizen România a prezentat Sistemul de Management Kaizen aplicat în România, deschizând, astfel firmelor, noi căi de evoluție, printr-un management care s-a dovedit a fi unul de succes. În cadrul acestor evenimente a participat și Asociația Clean Up Japonia, reprezentată de oameni de afaceri japonezi, care se oferă, ca voluntari, să sprijine educația prin curățenie, a cetățenilor orașelor României, prezență care a devenit deja tradițională la acțiunile „5S Public”, organizate în fiecare an de Institutul Kaizen România. Aceste acțiuni presupun ecologizarea anumitor spatii publice, conform filozofiei Kaizen și se desfășoară cu participarea voluntarilor din mediul de business romanesc, elevi, studenți, autorități publice. De asemenea, au fost prezenți și reprezentanți ai companiilor sibiene.
Povestea Institutului Kaizen începe în anul 1985, atunci când a fost fondat de către Masaaki Imai. Astăzi este o companie de consultanță la nivel global, ce activează în toate domeniile. O echipă formată din peste 400 de profesioniști este dedicată construirii unei culturi unde oricine, oriunde și oricând, practică Kaizen. În România, Institutul Kaizen susține oamenii și organizațiile să-și dezvolte continuu performanța, în armonie cu propriul potențial și provocările mediului în care evoluăm.

Sistemul de Management Kaizen reprezintă un set de concepte, metode și instrumente și este singurul sistem de management care oferă dezvoltarea culturii performanței la toate nivelurile organizației, adresându-se tuturor proceselor cheie și sistemelor care contribuie la succesul companiei. O întreprindere poate să-și crească profitul nu prin investiții majore, ci cu utilizarea inteligentă a mijloacelor existente, prin dezvoltarea capacității interne de a conduce, integra și susține propriul proces de îmbunătățire continuă din companie. Îmbunătățirea proceselor și creșterea productivității, identificarea și eliminarea pierderilor din proces și reducerea costurilor de producție sunt numai o parte din avantajele implementării acestui sistem de management. KAIZEN înseamnă îmbunătățirea valorii în toate procesele, respectiv creșterea profitabilității pe fiecare proces, de la produsul, ca rezultat al procesului, oferit clientului, până la fiecare proces în parte. Cu alte cuvinte, se poate lucra mai bine și mai ieftin, având costuri interne mai mici. Deci, profitabilitate mai mare, cu costuri mai mici. Factorii de succes constau în deschiderea și implicarea Top Managementului („Vede”, pe termen lung, evoluția organizației; conduce nemijlocit procesul îmbunătățirii; creează un climat de încredere și respect reciproc), în parcurgerea unui Proiect Kaizen anual (condus de un manager dedicat full-time), precum și în Instruirea continuă a personalului, corelată cu strategia companiei.

Kaizen se poate aplica în orice fel de activități, iar metodele sale sunt generale. Însă, aplicarea poate să fie specifică de la un caz la celălalt și aici intervine asistența specifică pentru fiecare caz în parte. KAIZEN înseamnă un Management Practic. Deci, trebuie transformate gândurile, informațiile, cunoștințele în acțiuni și în schimbarea în bine a proceselor, a mediului din jur. De asemenea, intervenția managerilor, prin climatul pe care îl creează, prin modul și stilul de management abordat, poate susține obținerea performanței mai departe. Exemple de performanțe de succes ale partenerilor nostri: Grup Cristim, București – creștere cu 50% a rezultatului operațional (EBITDA) (1 an); Supremia Grup, Alba Iulia creștere cu mai mult de 30 % a cifrei de afaceri în 2 ani, 50% creștere productivitate; Sunimporf Rottaprint, Cluj-Napoca, creșterea vânzărilor cu 190.000 de euro, lucrând mai puțin cu 4.750 de ore (1 an); Grup Romet, Buzău, cu un câștig de 500.000 Euro (1 lună); Hirschmann Automotive, Tg Mureș creștere cu 25% a productivității (1 an); Takata România, Arad, creștere cu 40% a productivității și creșterea numărului de personal de la 3.200 la 5.500 angajați, în 3 ani; Pirelli Tyres, Slatina – câștig de 5.000.000 € (1,5 ani); Leman Industrie, Timișoara, reducerea stocurilor cu 50%, 30% creștere productivitate (1 an); Assa Abloy, București – dublarea cifrei de afaceri (2008: 48M lei, 2013: 99 M lei), Stabilus România, Brașov, creștere cu 30% a productivității, 50% reducerea numărului de reclamații la client și lista poate continua.

Aplicarea Managementului Kaizen, bazat pe experienţa de succes dezvoltată de companii, la nivelul oraşului, conduce la îmbunătăţirea mediului acestuia şi relaţiilor dintre Administraţia locală, Companii private şi Cetăţeni. KAIZEN, ca dimensiune umană, înseamnă dezvoltare individuală, în relațiile de muncă, în relațiile sociale, în relație cu întregul din care fiecare facem parte – mediul natural.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *